Tillbaka på jobbet


Ni får ursäkta att jag har varit inaktiv i mitt bloggande under helgen men det beror helt enkelt på att jag har arbetat. De första tre nattpassen är avklarade och det känns toppen att vara tillbaka. Känns inte som om man har varit borta i mer än ett år och mina kollegor, både gamla och nya, är de bästa man kan ha!

Kan inte förstå att man verkligen kan trivas så bra som jag gör på mitt jobb :-) Jobb är ju tråkigt och pest enligt de flesta men jag ser fortfarande fram emot att gå till jobbet trots att jag har arbetat där sen 2002 (eller 2003...kommer inte ihåg exakt) :-)

Den enda nackdelen nuförtiden är att jag pendlar och måste gå hemifrån klockan fem om jag börjar sju, tar oftast lika lång tid hemåt. De värsta passen är jag alltså hemifrån 15-16 timmar men med det nya schemat som kommer efter semestern så blir det kortare (men fler) arbetspass och då kanske det känns lättare så.
Den här helgen har jag varit borta 47 timmar(!!!!) om man räknar från kl 17 i fredags till imorse kl 09. Det är oerhört mycket tid när man tänker efter.

Har ju knappt sett min lilla prins i helgen och sambon fick väl inte riktigt en drömstart på pappaledigheten när sonen var sjuk och har mat/vattenvägrat en hel del. Jag tror att det till stor del beror på den stora förändringen i och med att jag varit borta så mycket men det kommer snart att vända när de skapar sina egna rutiner.

Just nu sover mina båda prinsar middag :-) den större råkade somna när han skulle lägga den mindre och jag har inte hjärta att väcka honom. Tror han är rätt trött efter att trösta en ledsen, sjuk pojke på nätterna.
Känns bra att ha tre dagar med mina hjärtan tills jag ska till jobbet igen.




Obs!
Kom ihåg att det pågår en tävling här påbloggen!
Ni hittar den under tävlingar i listan till höger...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0