Gamla mobiler och älskad farbror

Håller på att gå igenom tre gamla mobiler jag hittade när jag städade.
Ska spara de filer jag vill ha och radera resten, sen ska jag sälja dem till ett företag som vill ha begagnade mobiler. Ska få mer än 500 kr för den ena fossilen :-D Jippie!



Ialla fall är det väldigt roligt att gå igenom gamla bilder och sms.
Det värmer i hjärtat av att läsa många av dem, en del skrattar man gott åt och andra skäms rätt bra av :-)
Tyvärr(?) halkade jag över det värsta sms:et jag någonsin har fått.

Det var den 1/6 2006 kl 07:23 och sms:et lyder:
Stig dog i natt stora
kropps pulsådern brast.


Jag kommer precis ihåg vart jag var.
Stod på jobbet utanför matsalen(tillskottet) där jag skulle ta en kopp choklad och sen gå ut och röka, när jag hörde att jag fick ett sms. Jag stannade till och läste. I samma stund som jag var klar, kom en arbetskompis förbi och frågade hur jag mådde, jag berättade om sms:et och hon skickade tack och lov hem mig medans hon underättade min chef.

Stig var min farbror.
Han var den som bannade oss ungar i sommarstugan om vi kom och ville bada mitt i middagen (som skulle ätas i lugn och ro ute på gräsmattan), han skickade upp oss igen om vi inte hade flytväst på bryggan och han var ofta rätt barsk av sig men trots det så älskade vi ungar honom samtidigt hade vi största respekt för honom :-) Tillsammans med honom och min pappa lärde vi oss tusentals nyttiga saker om allt mellan himmel och hav och vi hörde säkert hundra berättelser om hur de hade varit när de var yngre och alla hyss de hittat på.

Det värmer i hjärtat att tänka på stugan, farbror Stig och alla minnen jag har därifrån. I mina tankar går han omkring på gräsmattan i himlens Långalma och fixar, precis som han gjorde när jag var liten.

Kommentarer
Postat av: Helena J

Vad är det för mobiler du ska göra dig av med? Någon som funkar..? :-)

2011-02-18 @ 15:46:30
Postat av: intebaralillensmamma

Jo tror att den fungerar ok men är inte säker. Tro mig det ör ingen du vill ha :-) så jag googlade på "sälja begagnad mobil" och hittade ett företag som köper upp dem och antingen får man pengar för dem eller i värsta fall så planterar de bara ett träd som tack.

Tycker att det är en bra idé för "skräp" som ändå bara skulla ligga i en låda och skräpa här hemma.

2011-02-18 @ 22:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0