Uppsala eller Gimo? Villa eller lägenhet?

Idag mår jag lite yttepytte bättre än i går.
Det känns skönt men jag vill ju vara i topptrim och må kanon som jag brukar.

På hemmafronten så är det lite spännande just nu då vi just nu håller på att bestämma oss för vart vi ska slå oss ner (Uppsala eller Gimo) och om det blir villa eller lägenhet.
Stannar vi i här i byn så ska det vara i en villa, lägenheterna här faller oss inte riktigt i smaken standardmässigt och hyran är för hög och att köpa en lägenhet här känns inte värt det då även de hyrorna är för höga för att det ska kännas som om det är värt det.

Helt ärligt kan jag ju säga att jag inte trivs så bra alls i Gimo. Om det inte vore för öppna förskolan så skulle jag inte ha något socialt liv alls och det har förpestat en stor del av min mammaledighet. Jag har bytt nummer med ett par mammor där och föreslagit promenader och fika men det har bara runnit ut i sanden.
Som tur är har jag hittat på ett gäng mammor i Uppsala med barn i samma ålder som är väldigt trevliga att umgås med och dessutom träffas regelbundet på fika och lekdejter. Det är jättekul att ses så, tyvärr är det ju en bit att åka så jag hoppas att vi även efter jag har börjat arbeta kommer orka/hinna åka och träffa dem.

Kul att pendla både för jobb och socialt umgänge :-P


Mina snurriga tankar:
Samtidigt är ju Gimo rätt bra som ort att växa upp på och Uppsala kanske lite mindre bra beroende på vart man bor. Vi har ju inte tänkt bo mitt i smeten om det blir där. Sen finns det mycket mer att göra i Uppsala på fritiden än vad det finns här. Här vågar man släppa ut barnen att leka på gården lite vind för våg, det skulle man nog inte göra på samma sätt i stan. Här finns ett utomhusbad på gångavstånd, det blir inte så i stan. Där är det närmare till mitt arbete, min släkt och mina intressen - Här är det närmare till allt sånt för sambon. Villa = bra med utrymme men risk för stor kostnad om något går sönder. Lägenhet = mindre utrymme men inga större överraskningar ekonomiskt.



Allt detta snurrar runt i mitt huvud just nu. Svåra val....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0