Känner mig som en prinsessa

Idag har jag och lilleman umgåtts med min mamma.

Redan kl 08.45 satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Uppsala, lilleman passade på att sova en stund och jag sjöng med till radion (högt och falskt som bara jag kan ;-P) väl hemma hos mamsen fick lilleman lite tidig lunch eftersom han har ratat all mat förutom gröt nu i två dagar (antar att det är tänder på gång) annars är han väldigt matglad och som förälder vill man ju självklart att ens barn ska äta ordentligt så man trugar lite extra direkt om det inte är som det ska :-) men i dag har han ialla fall fått i sig en portion gröt, 75% av en burk barnmat och en fjärdedels banan. Det är inte mycket men det är mer än igår.

Efter det så åker vi iväg till Rachels där jag i morse bokade tid för färgning av bryn och fransar.
Jag älskar att åka dit och bli ompysslad!

Tyvärr stämmer ordspråket "vill man bli fin så får man lida pin" i de flesta fall och idag inkluderade det varmt vax för att fixa formen på ögonbrynen men jag ångrar inget för jag är så oerhört nöjd med resultatet!
Jag känner mig så mycket snyggare nu fin i håret, snygga ögonbryn och med mörka ögonfransar. Äntligen känns det lite som om jag är jag igen. Konstigt skrivet kanske men som mamma känns det väldigt ofta som om man inte är mer än mamma och att då få skämma bort sig själv med sånt här och få känna sig snygg igen gör mycket för både humöret och självkänslan.

                                            

Bild på mig kommer nog imorgon :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0