Jag ska gå på Mammablogg galan! :-)


Nu har jag bestämt mig efter mycket velande. Jag ska gå på Mammablogg galan den 7-8 maj!

"Där blir det mammalyx på hög nivå med bloggmingel, föreläsningar, utställningsmässa, prova på aktiviteter och toppklass underhållning. Med flera stora sponsorer kommer ni gå hem med en härligt välfylld goodiebag"

Låter superbra och jag längtar dit men en sak bekymrar mig.
Vad ska jag ha på mig!?
1000 kr har jag i klädespengar (Skor har jag.) Men på kroppen då? Help!
Är ju inte så där supersmal längre, kan faktiskt inte kalla mig smal överhuvudtaget nu. Lätt överviktig är nog rätt ord, om man inte ska stryka "lätt" också. :-(

Jag är 165 cm lång och innan graviditeten vägde jag 59 kilo. En vikt jag var väldigt nöjd med och som jag hade kämpat länge för att komma till. När jag blev gravid gjorde jag felet att tänka "jag kommer ju ändå gå upp i vikt så då kan jag unna mig allt gott jag vill".
I sjätte graviditetsmånaden hade jag gått upp 26 kilo och insåg själv att det var ohållbart så jag försökte äta bättre och minska på sockret men den där chokladglassen ställde till det för mig. Så på invägningen på förlossningen vägde jag 92(!!!!) kilo! Jag hade gått upp halva min egen kroppsvikt! Trodde inte det var möjligt men tyvärr är det det.

Idag står vågen på 74 kilo så jag har 15 kvar att gå ner. Minst till under 65 ska jag annars kommer jag inte alls att vara nöjd med min kropp och jag hoppas att den där förb*nnade degmagen + många av kilona ska försvinna av promenaderna mellan buss och jobb som jag ska börja med när jag börjar arbeta.

Tyvärr hinner det inte hjälpa mig så mycket innan Mammablogg galan :-P
men förhoppningsvis till beach 2012 :-D


En sån här skulle helt klart lösa klädesproblemet :-D men jag vill vara mer finklädd än så!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad sotis jag blir!! Hade också velat gå på den galan!!!

Känner igen mig i det där med alla extra kg.. =(

2011-03-17 @ 15:26:03
URL: http://saganomoss.wordpress.com
Postat av: johanna

tack för fika stunden igår. Det va skoj att träffa er. Åh va roligt att du bestämde dig för att gå på galan :) Kram Johanna

Postat av: Sofia

Jennifer - Varför ska du inte gå?

Jag velade länge fram och tillbaka men beslutade mig efter lite påtryckningar från sambon att jag skulle unna mig att gå :-)



Johanna - Tack själv! Det får vi göra om nån dag :-) Det ska bli jättekul att gå. Vad ska du ha på dig? Vet du eller letar du ännu?

2011-03-17 @ 19:31:16
URL: http://intebaralillensmamma.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh vilka fina overoler, jag vill oxå ha. För här har jag exakt samma problem som dig. Fast jag gick upp mitt EFTER förlossninge, när alla vaknätter och trottsningar började och jag började tycka synd om mig själv med en bunke glass i soffan om kvällarna.

Är 165 cm lång som du.

Vägde 60 kilo innan grav. som du och hade kämpat hårt för att komma dit.

Nu 76 !!! kg.

Operation fettsanering har börjat hemma hos mig och jag är på liten väg. Men sjukdom har satt käppar i hjulen hittills. Men nu känner jag att orken är på G igen.



Upp med humöret!!!

/Y

2011-03-18 @ 10:59:56
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Yohanna

Ja visst är de fina och ser jättesköna ut att ha som mysisar hemma

men ungdomarna här går klädda i dem ute på stan eftersom de är "inne"

just nu :-) ser rätt skoj ut och dessutom måste ju hela av när man går

på toaletten så särskilt praktiska verkar de inte heller som vardagskläder.



Vi får peppa varandra i viktnedgången. Jag har väldigt svårt att gå ner i vikt

Kanske först och främst för att jag tycker att det är dötråkigt att träna och

nu har man ju ännu mindre tid över till det.



Ha en bra dag!

2011-03-18 @ 11:48:37
URL: http://intebaralillensmamma.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

vad roligt =) Hoppas du hittar något fint att ha på dig!

2011-03-19 @ 08:14:30
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0