Mitt drömhus


Snart ska vi ju få flytta in i vårt hus :-) Det känns så himla bra!
Men hur ska man inreda det? Jag har tusen olika idéer men jag vill ju inte få ett skrikigt hem där varje rum har ett eget tema :-)

Jag gillar när det är enkelt och nästan minimalistiskt, jag gillar vita/neutrala rum där inredningsdetajerna ger färg och värme men att bo i såna rum är oftast inte lika kul då man måste ha ordning på allt då minsta lilla oreda syns direkt :-) och med ett barn i huset (läs: med mig och ett barn i huset) så är det inte optimalt. 

Jag vill inte heller ha helvita väggar i barnrummet.
Där ska det vara färg och fint. Det ska vara inrett för att ett barn ska bo där. Visst är det fint att se vita rum med några få leksaker utplacerade på exakta platser runt om i rummet (titta in på styleroom så ser ni vad jag menar) men ett barnrum ska bjuda in till lek och bus - inte vara sterilt vitt.

I "the masterbedroom" ska vi antingen ha ljusa väggar och en snygg fondvägg vid huvudändan på sängen eller tapeter i en mild färg t.ex. ljust grönt. (Antingen stylat eller inte alltså ;-))

I tvättstugan (enda rummet som bör renoveras snart) vill jag ha matta, mörka, rektangulära klinkerplattor på golvet och vita, blanka på väggarna + nya vita skåp och bänkar. Enkelt och snyggt!




Sen om sambon går med på det ska vi ha varsin vrå nere där vi kan ha dator osv.
Dit ska jag skaffa ett stort bord så att jag kan ha symaskinen ståendes framme hela tiden. (Det trodde ni inte om mig va!? ;-) men jag gillar att skapa med händerna och är rätt bra med! Oavsett om det är tyg, trä eller annat så är jag en duktig amatör.)  Då hinner man pyssla lite mer och slipper det eviga packa upp/ner hela tiden. Dessutom så får mitt lilla dataskrivbord plats där nere med och då kan jag ha fotodatorn och skrivaren framme & ihopkopplade hela tiden också :-D just nu står de i garderoben.

Ja, det var några av idéerna till nya huset, som jag lääääängtar tills vi får börja göra det till vårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0