Prenumerera på tidningar

                                         
                                          

När jag var liten så prenumererade man lite då och då på tidningar t.ex. Kalle Anka, Min häst, Bamse osv. Tror att nästan alla har gjort det nån gång. Det är ju kul att komma hem och se att i högen av alla räkningar ligger nåt roligt att läsa :-)

I 27 års present av mamma fick jag "Vi föräldrar" i ett år och det är nåt jag rekomenderar alla far- och morföräldrar att köpa till sina barn när de blir föräldrar för första gången.
Tidningen är läsvärd på ett sätt som inte försöker pracka på en sätt att uppfostra/mata/söva sitt barn (det får man från alla andra möjliga håll och kanter ändå) utan den ger en tips och råd på vägen och har blivit ett sätt för mig att ta mig en paus från disken, städningen och allt annat som jag stressar upp mig på för att det "borde göras" under tiden lillen sover.
När jag sitter där med min tidning och ett glas juice så kan jag rensa huvudet helt från alla måsten och det är så skönt att få en paus från sina egna tankar ibland. (Låter kanske konstigt men alla föräldrar känner nog igen sig.)


Som en liten del av en alla hjärtans dag present så köpte jag en Kalle Anka prenumeration till sambon ;-) Han gillar ju pocketarna så då tänkte jag att han skulle få nåt att se fram emot i ett par veckor :-)


Funderar just nu på att skaffa mig en annan prenumeration när min går ut.
"Vi föräldrar" känns mest som att den passar det första året med barn även om det är lite dagistips med där i, så nu vill jag köpa nästa tidning som handlar om barn i 1års åldern och uppåt. Nån som har ett bra tips?

Sitter på Tidningskungen och letar men alla framsidor ser ju jättefina och lockande ut, jag vill ju ha den bästa mammatidningen av dem alla :-) Har beslutsångest som heter duga men det lutar åt antingen "Mama" eller "Family living".





Kommentarer
Postat av: FruHellgren

Jag skulle ha disney böcker till Oscar för jag vet vad dom betydde för mig som liten. Problemet var att dom inte skickar till finland (fast jag vet att andra fått hit) så jag fick beställa till min gudmor. Hann få välkommst paketet och sen slutade klubben.. KUL!? NOT!

2011-03-10 @ 18:28:40
Postat av: Sofia

Va? Slutade de bara helt plötsligt så där? Konstigt att de ens skickade ut välkomstpaketet då.

2011-03-10 @ 19:59:53
URL: http://intebaralillensmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0