Regnkläder - check!


Har letat ett tag efter regnkläder i ok prisklass och äntligen hade jag turen att snubbla över det :-)
Hittade ett regnset med avtagbart fleecefoder (Me too) på alltforforaldrar för bara 149 kr så nu kan jag bocka av det på inköpslistan.

Visst det är ju inget för genusföräldrar eftersom tjejsetet var lila och tjejigt och killsetet brun/svart med massa bilar på men sånt bryr jag mig inte om. Lilleman sitter ju redan nu 11 månader gammal på golvet med bilar och brummar. Det är ingen som tvingar honom att leka med dem men han gillar att sitta där och pilla och köra dem med ett litet finger på taket. Min lilla söting :-)

Om ni också vill passa på att fynda så får ni skynda er för rean slutar idag den 21/3! Men 149 kr

Nä nu ska jag ta och krypa ner bredvid honom och sova lite så att vi orkar gå på stan imorgon.

Godnatt bloggers!


Kommentarer
Postat av: sandlådemamman

Poängen med att vara "genusförälder" (enligt mig, inte hardcore genuspäronen då kanske), är att inte se det som tjejigt bara för att det är lila och har sirliga mönster och pojkigt bara för att det är mörka färger och bilar. Min dotter älskar bilar och fotbollar (bland annat), men enligt din logik så kanske hon inte får ha på sig kläder med bilar på för att hon då blir för "grabbig"?

2011-03-21 @ 15:20:01
URL: http://sandlada.blogg.se/
Postat av: Sofia

:-) Det var inte alls meningen att det skulle låta så! :-)



Jag menade väl mer att riktiga hardcore genusföräldrar inte gilla dessa typer av kläder just för att det från företaget är "märkta" tjej och kille.

Själv så var jag en riktig pojkflicka som hatade klänningar och allt som var tjejjigt så jag har absolut inget emot att tjejer har kläder med bilar på eller att killar har på sig rosa/blommigt osv.

2011-03-21 @ 20:36:42
URL: http://intebaralillensmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0